Mirabella lekvár

Tengermély tiszteletem!

Fosóka RULEZ!!! A mirabella bor kapcsán már kifejtettem, hogy mi is ez a gyümölcs, így ezzel nem kívánok most foglalkozni. Akit érdekel, elolvassa. De miért is megint mirabella? Mert most ennek van a szezonja, meg a sógorék fáján maradt még valamennyi.

Az ötlet

Éppen ezért, amennyit csak tudok, igyekszem feldolgozni belőle. De nem élhetek egész évben boron, meg pálinkán. Jó ez másra is! Mivel szilvaféle, gondoltam biztos van, aki próbálkozott már lekvárt főzni belőle. Nem tévedtem.

A kutatás

Gugli barátom csak úgy dobálta ki a magyar találatokat is! Nehezebb volt kiválasztani a nekem tetszőt, mint megtalálni a recepteket. Hála Istenek van még olyan ember itthon is, aki szereti az ilyen kihívásokat. Tényleg rengeteg magyar oldal van, ahol készítettek már ilyet, ám nekem mégis az az ötletem támadt, hogy mivel asszonykámnak már van gyakorlata a lekvárfőzésben, így rá hallgatok.

A tervezés

Életem párja csak annyit kérdezett:
- Sokáig akarod főzni, vagy dzsemfixet használsz?
- Melyik a gyorsabb? - kérdeztem.
- A dzsemfix.
- Akkor azzal.
Ezek alapján nézzük, mire lesz szükségünk:
Összetevők:
  • 3 kg mirabella szilva
  • 1 kg cukor
  • 3 csomag 3:1 dzsemfix (mi a dr.Oetker-t használtuk)

A kutyulás

Természetesen a mosással kezdődik minden. Alapos mosással! Az eredeti tervem az volt, hogy a mosott gyümölcsöt felteszem főni, majd átpaszírozom. De amikor megláttuk mosásnál a vízben úszkáló kukacokat, nem reckíroztunk tovább. Asszonyka kijelentette, hogy vagy magozunk kézzel, mert akkor a kukacosat is kidobáljuk, vagy ő tutira nem eszik kukaclekvárt. Magoztunk. Nem volt olyan vészesen sok a kukacos, de volt benne. Így maradt 3 kg magozott, válogatott mirabellánk. Ezt Anya feltette főni egy kevés (max. 2 dl) vízzel, hogy az elején ne égjen le. Aztán engedte szépen a levet. Itt azért elgondolkoztam, hogy akarom-e, mert nagyon fura szaga volt az elején, de ez később megváltozott, és nagyon kellemes illata lett. Öt órát főztem közepes lángon, gyakran kevertem. Mivel én sohasem főztem még lekvárt, így asszonykám is gyakran megnézte. A szilva bőrét figyelte. Amikor már szinte kézzel is könnyen szétmálik a héj, és mintha vékony fólia lenne, annyira "üveges", akkor kezdődik az igazi móka! Beletettük a cukrot, majd újra felforraltuk. Botmixerrel összeturmixoltam az egészet, hozzáadtam a 3 csomag dzsemfixet, botmixxerrel újra átdolgoztam, hogy alaposan elkeveredjen, majd megint felforraltam, és legalább 3 percig főztem. Amint ez megvolt, akkor a korábban alaposan elmosott, fertőtlenített üvegekbe szedtük, azonnal lezártuk, majd mehet a szárazdunsztba. Összesen 6 üveg lekvárt adott ki, de mi egy üveget meg sem töltöttünk, mert én meg akartam kóstolni.

A tesztelés

Ha hirtelen ránézek a kész lekvárra, a színe alapján sárgabarackot mondanék. Az illata is barackra emlékeztet. Az állaga pont olyan, amilyennek lennie kell. Nem folyik, szépen megdermed, összeáll, de mégis szépen kenhető. Az íze pedig... nem is tudom, hogy mondjam, de tényleg nagyon finom. Szilva, de nem igazán szilva ízű. Sőt! Inkább az őszibarackra és sárgabarackra emlékeztetett, de savanykás szilvás ízt is érzek rajta. Egyszerűen finom. Nem túl édes, kellemesen savanykás utóízzel. Ki kell nektek is próbálni! Megéri!

A matek

Nézzük a számokat!
  • 3 kg mirabella: 0 Ft
  • 1 kg cukor: 215 Ft
  • 3 csomag dzemfix: 485 Ft (családi kiszerelés)
  • Összesen: 700 Ft
700 / 6 = 116,6 Ft egy üveg házi lekvár. Nekem megérte! Tessék, egy kis ízelítő:
Mirabella lekváros palacsinta

A videó


Hamarosan...

Megjegyzések